ISBN No:  | 
				978-605-01-0622-0  | 
			 
				
  |  
					
				Yayın No:  | 
				EK/2014/578  | 
			 
				
					
				Yayın Yeri:  | 
				ANKARA  | 
			 
								
			
  | 
		 
				 
	 | 
	 
 
	 
	 
	
 Kredi kartınızla online ödeme yapmak istemiyorsanız veya sorun yaşıyorsanız banka havalesi veya eft yolu ile ödeme yapabilirsiniz. Ödeme Bilgileri İş Bankası Yenişehir Şubesi (4218) 5841411 No‘lu Hesap (IBAN TR11 0006 4000 0014 2185 8414 11) Açıklama kısmına almak istediğiniz yayın/yayınların adını, TC Kimlik No veya Vergi No‘nuzu yazınız. Ödeme yaptıktan sonra dekontu (0312) 417 38 18 No‘lu faksa veya emo@emo.org.tr e-posta adresine adresiniz ile birlikte gönderiniz. 
 
  
 Bu notlar, Kurumsal Bilgi Yönetim Sistemleri ve süreç mühendisliği alanlarında, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde yönetim bilgi sistemlerinin kurulması için çalışanlara, bu sistemlerin arka planını ve tatbiki bilgilerini birlikte vermek amacıyla derlenmiştir. Bir kuruluşta bilgi yönetim sistemleri kurulumunu en iyi şekilde planlamak ve icra etmek hiç kolay değildir.  Bu notlar ile bir kurulumun planı verilmeye çalışılmaktadır.  Amaç, gereksinimin farkına varılmasından başlayarak kurulumun neleri kapsadığını göstermektir. Tek bir tesis, tek bir işletmenin çalışması üzerine odaklanılmış olsa da konuların çoğu çok yerleşkeli ve çalışma konulu işletmelerle de ilgilidir.   Notlar, ERP konusuna ya da ERP`nin kurulumu çalışmalarına daha yeni katılması muhtemel kişilere öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla derlenmeye çalışılmıştır. ERP konusunda bir şeyler öğrenmeye çalışan bu kişiler, bir patron veya KOBİ müdürü veya büyük bir şirketin yeni atanan proje müdürü de olabileceği gibi, ERP konusunda fikir sahibi olmak isteyen teknik temelli kişiler de olabilir. Türkiye`de 80`lerden sonraki gelişme, daha çok çoğu mühendis teknik temelli kişilerin küçük ölçekli imalathane ve işyerleri açmak suretiyle, işlerini sürdürmeye çalışanların çoğalması şeklinde cereyan etmiştir. Dolayısıyla bu küçük ve orta ölçekli imalathanelerin verimlerini artırmak, daha çok kaynaklarının planlanması ile mümkün olduğu açıktır. Zaten çoğu mühendis kökenli işyeri sahipleri de bu bilinçle ERP`ye ilgi duymaktadır.  Bu notlarda ERP kurulumunun ölçek ve kapsamı ile ERP seçim sürecinde tedarikçi firmalara ve seçilen firmanın danışmanlarına kurulum sırasında sorulması gereken konular ele alınmaktadır. Okuyucu, hem teknolojinin hem de pazarın hızlı değişen bir yapıda olduğu konusunda uyarılmaktadır. Okuyucuya karşılaşabileceği potansiyel sorunlar ve onlardan nasıl kaçınabileceği de anlatılmaktadır. Başka kaynaklarda daha derin detay düzeylerinde ele alınan konular, bu kitapta giriş mahiyetinde işlenmiştir. Çok sayıda teknolojik konunun ele alındığı göz önünde tutulmuş ve fazla derine inilmemiştir.   Teknik konular yalnızca okurun haberdar edilmesi amacıyla tanıtılmıştır.  Notlarda problemlerin çoğu tanımlanmaya çalışılmıştır. Notların sonunda, ERP kurulum sürecinde karşılaşılan temel hatalardan da söz edilmiştir. Her durum farklıdır ve organizasyona ilişkin bir takım özel durumlar hep olacaktır. Ancak sunulan materyaller potansiyel problemlerin belirtilerine karşı okuru uyanık tutmak için yeterlidir. Uygun eylemi seçmek ve yapmak okura kalmıştır.  Notlar, ERP kavramının temelini anlatmaya çalışmaktadır. Ancak yeni dönemde hızla gelişen internet ile birlikte, notlarda ERP II ve özellikle bulut teknolojisinin hızla yayılmasıyla birlikte ERP III kavramlarına da yer yer yenilik olarak yer verilmektedir.    
  Önsöz  1. Giriş        10   2. Tarihsel Perspektif     16  2.1 Yönetim Bilgi Sistemleri (EIS), İş Zekası (BI) ve veri değeri     2.2 Elektronik Veri Değişimi (EDI)      2.3 Elektronik Ticaretin doğuşu        2.4 Tedarik/Arz Zinciri Yönetimi (SCM)     2.5 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)      2.6 Aynı hedefe ilerleme         3. Yeni   Nesil ERP Sistemleri    34  3.1 ERP ve kurum uygulama yazılımı      3.2 ERP yazılımlarının özellikleri      3.2.1 Kurulum fazı         3.2.2 On-line faz         3.3 Uyum fazı         3.4 Uygulama işlevleri         4. Sonraki Kuşak, ERP II ve ERP III   44   5. Piyasa Dinamikleri     54  5.1 ERP pazarı yazılım tedarikçileri ve hizmet sunucularının bulunduğu çalkantılı küresel bir havuz  5.2 Yazılım sunucuları        5.3 Katma Değer Üreten satıcılar, iş ortakları, danışmanlar  5.4 Kullanıcının korunması        6. Başlangıç Gereksinimi     63  6.1 Niçin          6.2 Maliyet         6.3 Doğrulama – maliyet – yarar        7. Gereksinimlerin Tanımlanması    72  7.1 Başlarken         7.2      Gereksinimlerin nasıl karşılanacağı       8. Satıcı/Tedarikçi Seçimi     77  8.1 Tedarikçinin nasıl seçileceğine karar vermek    8.2 Kısa liste metodu       8.2.1 Aşama 1: Kimlerle çalışılacak      (ilk listeyi hazırlamak)  8.2.2 Aşama 2: Potansiyel tedarikçi firmalar    8.2.3 Aşama 3: Listeyi en uygun firmalara yer verecek             şekilde kısaltmak         8.2.4 Aşama 4: Son seçim         9. Anlaşmayı Sonuçlandırmak    94  9.1  Sözleşme müzakereleri       9.2  Yankılar          10. Kuruluma Giriş      97  10.1 Tarihten dersler         11. Kurulum Metodolojisi     100  11.1 Genel yaklaşım        11.2 Projenin yönetilmesi        11.2.1 Organizasyon         11.2.2 Ölçek/(Faaliyet alanı)         11.2.3 Proje planı         11.2.4 Bütçe          11.2.5 Problem çözümü        11.2.6 Risk değerlendirme        11.2.7 Performans         11.2.8 Tedarikçi firmanın yönetimi       11.3 Sistem konuları         11.4 Eğitim ve eğitim stratejisine gereksinim     11.4.1 Öğrenme amaçlarını tanımlama      11.4.2 İçeriği belirlemek        11.4.3 Plan          11.4.4 Değerlendirme        11.4.5 Gözden geçirme        11.4.6 Maliyet/Bütçe          12. Uygulama       123  12.1 Eğitim stratejisinin uygulanması - faz 1     12.1.1 İçerik-Uygulama işlevselliğini kavramak     12.1.2 Planlama         12.2 Süreçlerin tanımlanması       12.2.1 Teorik iskelet         12.2.2 Toparlama         12.2.3 Şimdi ne yapıldığını anlamak      12.2.4 Hızlı Onarımlar        12.2.5 İş süreçlerinde  yeniden kurulum        12.3 Prototip         12.3.1 Konular listesi        12.3.2 Yazılımın modifikasyonu – süreç ile yazılım fonksiyonlarını uzlaştırmak  12.3.3 Kullanılabilirlik        12.4 Pilot          12.4.1 Hazırlık         12.4.2 Simülasyon         12.4.3 Takip          12.5 Sorumluluklar        12.6 Dokümantasyon        12.6.1 Prosedürler ve iş talimatları       12.6.2 İş tanımları         12.6.3 Raporlar         12.6.4 Kırtasiyecilik        12.7 Eğitim Stratejisinin Uygulanması – 2. faz      12.7.1 Program         12.7.2 Plan          12.7.3 Eğitimin tamamlanması ve değerlendirme     12.7.4 Gözden geçirme        12.8 Veri hazırlama        12.8.1 Verilerin göçü         12.9 Son dakika kontrolü         13. Canlıya Geçiş/Gözden Geçirme    152  13.1 Problemler ve problem çözümleri      13.1.1 Kullanıcı yardım masası       13.1.2 İlk ayın sonu         13.2 Gözden geçirme         14. Kullanıma Devam      155  14.1 Sürekli iyileştirme        14.1.1 Kültürel boyut         14.1.2 Örgütsel öğrenme ve öğrenen örgüt      14.2 Yeni yazılıma karşı terfi (upgrade)       15. Sık Yapılan Hatalar      162   16. Türkiye`deki ERP Yazılım Tedarikçileri  166  
 
 
  |